Program Gema Budaya dan Warisan

hai kawan2 jumpe lagi kali ni saya nak kongsi cerita pengalaman saya sebagai seorang penari tradisional, sebenarnya kan xramai yang suka tarian tradisional ni ada org ckp megantok la boring la tp sebenarnya tarian ni akan ibarat sperti senaman harian. Kalau di amalkan setiap hari badan akan terasa sihat keluar peluh mcm berlari 1000 meter semua angota badan berfungsi untuk mendapatkan gaya yang menari nti xde la macam kayu jer...

pada 25 Januari 2011 kumpulan tarian kami telah di beri tugasan untuk membuat persembahan tarian Ulek Mayang di mana dalam Ulek Mayang telah di gabungkan dengan teater, tarian, caklempong, nyayian. Ini adalah persembahan yang pertama dalam sejarah hidup aku membuat persembahan tarian, memang gemuruh segala 1001 rasa time tu jantung nak gugur pun ada tapi ini la hasilnya.





memang best sangat2 bile tegok diri sendiri dekat dalam cermin macam tak percaya itu adalah diri aku sendiri setelah di make over oleh jurusolek UPM, muka baru la berseri2seri kalu x dah macam mak cik jual sayur je. malam tu aku telah di beri kepercayaan untuk menjadi model untuk peragaan pakaian batik pada taw2 je la baju model ni besar mana badan aku besow mana huuhuuh setelah memakai korset baru la berhasil aku pakai baju tu kalu x spy taya nampak huhhuh....malam tu baru la merasa macam mana orang lain rasa lintang pukang menyalin pakaina untuk persembahan seterusnya bilik persalinan xyah nk cakap la dh macam tongkang pecah..

Last Persembahan adalah tarian zapin tarian ni pun best gak mencabar untuk ingat setiap step sebab dia banyak step berbanding tarian ulek mayang. setakat ni dulu la cerita aku kali ni  selamat berjumpe lagi di lain cerita byeeee....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan