HOLIDAY


7 APRIL 2012 - Family  Trip ke Negeri Kelantan dan Terengganu, penat tapi seronok pergi tempat orang walaupun sekejap tapi puas berjalan...kami bertolak pagi pukul 7.15 pagi sampai kelantan tempat yang hendak dituju pukul 6.00 petang...singgah Pantai Irama... anak-anak buah aku la yang paling gembira bila jumpa pantai tapi xdapat la diaorang mandi pantai sebab dah nak masuk magrib. dapat main air pantai ni pon dh ok la...ia la berenti pon dalam 30 minit je...

Dapat main ombak pon jadi la


Perjalanan di teruskan lagi ke Homestay di Bachok dekat dengan Wakaf Che Yeh...agak jauh gak la sampai tertidur-tidur budak-budak ni

bosan duk dalam kereta lama-lama ape nk buat tidok je la

9 APRIL 2012 - Perjalanan ke Terengganu makan masa 3 jam - 4jam seberang takir bermalam di sana Rumah kakak kepada abang Ipar aku...sampai2 je dh nampak buah jampu air ape lagi serbu la huhuhuhu...

meriah buah dia


 ambik buat bekal dalam kete


ape tunggu lagi petik la

2 plastik dapat 




Perjalanan di teruskan ke pantai Seberang Takir... pantai ni xboleh mandi sebab ini ada lah laluan untuk kapal2...ombak dia pon besar kalau terjatuh ni terus hilang xdapat di selamatkan...ikot cerita orang sana ada budak terjatuh dan lemas. tegok keadaan ombak n kecerunan pantai dia pon dh tahu ni kalau jatuh memang xkan jumpa la...






tegak la seluas-luas pantai ni xde orang pon


Ole-ole paling popular dari Terengganu (KEROPOK LEKOR)


 tegah sejukkan kopok lekor untuk di bawak balik selangor kalu xsejukkan blh busuk
 harga satu batang kopok lekor 60sen  

 Jom balik goreng  

Berat gak kopok ni 


Perjalanan seterusnya Pasar Payang kalu nak tahu orang kg sini naik bot je nk pergi pekan memandangkan aku xberapa nak berani naik bot aku naik la kereta adik 2 org n anak buah aku yang besar je naik bot..so gambar pon xde la dekat aku..pegalaman dah ada naik bot tu dulu 3 tahun lepas xde la jadi ape2 tapi seram gak la...heheheh...lepas habis dekat pasar payang aku pergi Masjid Kristal..memang cantik la 




 Rehat jap lepas makan sebelum balik



perjalanan seterusnya balik ke Selangor.............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan