Rancang Percolekan

aku tak faham la budak-budak zaman sekarang berani gila rangcang colek diri sendiri dah la meyusahkan orang lain..buang masa je abang-abang polis gi siasat kes dia ni aleh-aleh semua rancangan  sendiri.... cuba la buat tu fikir dulu ape akibatnya. nasib baik la ko selamat selama kau duduk dengan BF kau tu. kalau tak semua rancangan akan jadi sebaliknya mana tahu kene rogol ke kene jual ke, bunuh ke....

setakat keluarga kongkong tu apa la sangat tp memang patut pun keluarga kau kongkong sebab peragai kau baru 14 tahun dh pandai couple2 mak n ayah hantar kau g sekolah bukan suruh pergi mengatal...tak faham betol la...sebab tu la kau rasa nak lari ikut BF kau kan...

aku dulu ada gak penah memberontak tp xde la sampai nk rancang cole diri sendiri habis-habis pun aku berkurung dalam bilik n x makan bila mak pujuk ok la.....ada gak terfikir nak lari dari rumah tapi fakir balik kalu lari mana aku nak duduk n macam mana aku nk makan aku bukan ada duit pon....

Kepada mak n ayah jagan la terlalu percayakan anak-anak korang keluar main sorang2 tolong la perhatikan budak2 tu....jangan la harapkan budak2 pergi keluar tanpa temah orang dewasa sekarang bukan macam dulu kes bunuh ni dh tak megenal usia nyawa orang ni dh macam nyawa ayam je suka hati anak tekak dia je kalu nk membunuh...xde hati dan perasaan langsung bila buat jenayah..aku ni nk tegok lembu n ayam kene sembelih pon aku xsangup tegok kalu aku tgok nati aku kesian kalu kesian aku xblah makan....baik xpayah tegok btol tak ...

kepada penjenah-penjenah 3P- 1. PEROMPAK, 2. PEROGOL, 3. PEMBUNUH,   yang sedang merancang atau sudah melakukan jenayah bawak-bawak la insaf  cuba la renung2 kan kalau la semua ni jadi kepada diri sendiri ape yang korang akan rasa, macam tu mangsa korang rasa...setiap perbuatan Allah akan membalas jika tidak di dunia tp akan di akhirat...

sama-sama la kita renungkan untuk keamanan dunia ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan